Az egyirányú utca fogalma a kimerülő készletű benzinkutaknál, rengeteg helyen megszűnt létezni. A borítókép Miskolcon készült. Vannak, akik nem akarják kivárni a 1,5 órás sort, amikor egyáltalán van mit tankolni. Hadházy Ákos pedig megtalálta a “kommunista párhuzamot” 1984-es példával illusztrálva.
Sok helyen rendőrök irányítják a forgalmat, a benzinkáosz teljesen felforgatja a közlekedés és az emberek nyugalmát. Ahol nincsenek rendőrök, de éppen kapható üzemanyag, ott láthatunk ilyen megoldásokat, hogy szemből mennek be, vállalva némi vitát ezzel.
Hadházy Ákos pedig egy 1984-es, lengyel példával érkezett Facebook-posztjában, az áruhiány ugyanis már jó előre megjósolható volt, bár még a múlt héten is “álhírnek” nevezte a Fidesz és sok Fidesz-szavazó is az üzemanyagok egyre láthatóbb hiányát.
“1984-es a cikk a lengyel benzinhiányról. Akkor mi mosolyogtunk szánakozva rajtuk, hogy nekik még balfékebb vezetőik vannak. És nem gondoltuk, hogy negyven év múlva ők röhöghetnek rajtunk, hogy a magyar kormány még az övékénél is ostobább.
És persze nem gondoltuk, hogy a rendszerváltás után az ésszerű adócsökkentés helyett Orbán bevezeti a kommunizmust, amikor állambácsi mondja meg, hogy mennyiért KÖTELEZŐ adni az árut és adott esetben olcsóban kellene adni, mint ahogyan a kereskedő megvette. Ebből aztán MINDIG az lesz, hogy akkor inkább nem vesz a kereskedő árut, és abból az áruból hiány lesz. (MINDENKI tudta, hogy az üzemanyag egy jelentős részét importálnunk kell és mindenki tudta, hogy egyetlen kereskedő sem lesz olyan hülye, hogy kint drágábban vesz benzint, mint amennyiért itthon eladhatja. )
Mindenki tudja, hogy a kommunista gazdaságpolitikának áruhiány a vége. Persze mégsem mindenki. A lengyel komcsik nem tudták. Meg a magyar tolvajok.”
De igen, tudjuk, Brüsszel és a szankciók.